florida2010.reismee.nl

Dag 8

Het verslag van vandaag wordt geschreven vanaf de bank, met een ijskoude Budweiser naast me. De bbq staat nog na te smeulen en het is nog zo'n 24 graden. Heerlijk dus!

Vanochtend zijn we, na een broodje en koffie, rond kwart voor negen naar het strand van Clearwater vertrokken. De vooruitzichten zijn goed, zo'n 27 graden en 23 graden zeewater. De rit er naar toe is wel wat aan de lange kant, we doen er ruim anderhalf uur over. Maar goed, de Amerikaanse wegen zijn zo dan je de Cruise Control kunt aanzetten en pas na 50 km een keer weer hoeft uit te doen. Wat ook scheelt is dat we een luxe auto rijden, waarin je echt niet merkt of je nou 15 of 115 km rijdt. Lekker comfortabel en stil. Michel brengt ons veilig op de plaats van bestemming en we zien een hagelwit strand met allemaal palmbomen. Er zijn vollop strandstoelen en windschermen beschikbaar, we besluiten deze maar te huren ook al kost het 20 dollar. Als we alles gesetteld hebben zit Jens in zijn campingbedje onder de parasol en gaan Nathasja, Michel en Arno even bij het water kijken. De zee is mooi rustig en redelijk helder, omdat de temperatuur goed zou zijn lopen we er vol goede moed in. Maar die 23 graden voelen als 13, brrr wel even wennen. Nathasja waagt zich er nog even niet aan, maar stoer als we zijn, gaan Michel en ik er wel in. Eenmaal er doorheen is het water heerlijk en dobberen we lekker op de golven.

Er waait een lekker briesje en we hebben een heerlijke ochtend aan het strand. Jens vermaakt zich prima in zijn bedje en we kleuren al goed bij. Dan even wat eten bij het strandpavilioen, een hotdog voor Arno, Nathasja en Jikke een broodje hamburger en Michel een pizza. Allemaal best lekker, maar op de hotdog van Arno bleek een heel stuk brood beschimmeldte zijn!! Bah, dus terug met het broodje en geld terug. De eetlust is dan wel een beetje weg. We dobberen nog wat in het water en zitten lekker in het zonnetje. Rond vier uur stappen we het strand af om terug te rijden naar het huis. Als we bij de auto komen, zien we pas goed hoe (rood) we zijn bijgekleurd.... De Olst Wijhesche zeebuffel is in één dag omgetoverd tot een roodbonte koe. Michel is namelijk mooi rood op de meeste plekken. De rest is ook goed bijgekleurd maar niet echt verbrand.

Terug bij het huisje gaan we nog even bbq-en, maar het vlees valt wat tegen. Alleen de hamburger was goed te eten, de sparerib en kippevleugels zijn niet echt geweldig. Er liggen nog wat gekruide kippepoten, maar die ruiken alsof ze een week in de kruudmoes hebben gelegen... Gelijk de prullebak in.

Morgen is het alweer de laatste hele dag in deze mooie omgeving. Het wordt mooi weer en we willen nog even winkelen. Verder doen we lekker rustig aan. Tot morgen!!

Rick Sunshine State

Het is dus Clearwater geworden, prachtig strand..Geniet nog van de laatste dag.

pa en ma Wijhe

Goedemorgen.Julie zijn echte Nederlanders.Het mag niks kosten.Overal uitproberen dan uiteindelijk klagen dat het niet te eten is.Nog even dan wordt het weer,De Turk,De Chinees,De Slinger,De Sallandse Kamer,Snacky en natuurlijk Moeks.Oh Ja we hebben nu ook een Brasserie die heet 1703.Zal voor jullie wel te oud zijn.Wij hebben Jens nog niet over het eten horen klagen.Hij zal wel iets meer betalen.Het zijn weer mooie plaatjes van die kleine man.Nou luitjes geniet nog even lekker.

de oudjes uit markeloo

nou dat ziet er wel goed uit die beach,ietjes breder en warmer dan PETTEN waar wij dus vlgd.week zitten.jullie moeten maar spoedig weer eens bij ons komen eten,dan krijg je weer gezond eten.leuke fotoos van Jens,zo te zien heeft hij het goed naar de zin.beide zussen komen zo,koffie plus lunchen.groetjes allen en goede vlucht terug.vlieg nr.?

Emiel en Christel

Aaahhh dus jullie zijn naar het strand christel clear eehh clearwater geweest ha ha. Nog veel plezier en een goeie terugreis