florida2010.reismee.nl

Dag 7

Wat was het weer een FANTASTISCHE dag!! Hoewel het zwaar bewolkt begon, brak de zon vanaf een uur of 10 door en liep de temperatuur lekker op. Rond zeven uur zijn we klaar om te ontbijten.... Klaar ja, maar we zijn helaas niet zover gekomen. Michel en Arno dachten de broodjes even lekker af te bakken in de oven. Dus oven aan, broodjes erin en een bakkie koffie drinken. Totdat Michel zegt dat ie even bij de broodjes gaat kijken. De zwarte rooklucht komt hem al te gemoed en de rookmelders beginnen te loeien... Nathasja kijkt met een blij gezicht om de hoek en zegt: haha, ik ben niet de enige die het brood laat aanbranden

Laughing
. Ontbijt laten we dus maar even zitten.

We vertrekken vroegom alles te kunnen zien in het Magic Kingdom van Disney World. Als we de auto hebben geparkeerd,denken we naar de ingang te kunnen, maar dat valt nog wel even tegen. Eerst worden wein een soort treintje naar het water gebracht, van daaruit kunnen we met de boot, trein of bus naar de ingang. We besluiten de boot te nemen, omdat Jens dan lekker in zijn stoeltje kan blijven zitten. Hoewel het nog niet heel druk is, dringen mensen toch al om vooral als eerste op de boot te zijn... Na 10 minuten zijn we bij de ingang enal die mensen die zo graag als eerste op de boot wilden zijn, moeten nu in eens weer als eerste er af. Bijzonder... Wij hebben geen haast en gaan rustig het park in. Een wat oudere man die in een winkeltje werkt raad ons aan om met het treintje naar de achterkant van het park te gaan. Daar is het nu nog rustig.

We stappen het treintje in, die ons door het bos en langs Winnetou leidt. We stappen het treintje uit en lopen letterlijk een sprookjeswereld in. Het wilde westen, Pirates of the Carribean, Winnie de Pooh, Toy Story, Pinokkio en natuurlijk Mickey Mouse en Donald Duck. Alles is te bezichtigen en alle figuren zijn aanwezig. En dan ben ik er vast nog wat vergeten. Het begint wel druk te worden, we willen de wildwaterbaan wel in maar daar is een wachttijd van 45 minuten... Daar hebben we dus geen zin in. Gelukkig weet Jikke dat we een Fastpass kunnen krijgen, dan krijg je een tijd waarop je kunt terugkomen en ga je de wachtrij voorbij. We kunnen een uur later terugkomen, dus mooi tijd om even wat te gaan eten en drinken. We nemen een wafel met aardbeien en slagroom, mierzoet maar wel lekker.We gaan de Pirates of the Carribean bezoeken, eenmooie boottocht door zeemansgelal en piratenschepen. Dan op naar wildwaterbaan 'Splash Mountain'. De wachtrij is nog steeds 45 minuten, maar wij mogen doorlopen en zijn na een minuut of 10 al aan de beurt. Dit keer maar niet voorin het bakje zitten, want om nou twee keer in 24 uur zeiknat door een park te lopen... Het is een super mooie rit en we worden aardig nat, vooral Michel is op z'n rug zeiknat

Tongue out
Jikke en Arno hebben wat meer geluk en worden maar een beetje nat.

We gaan nog in een achtbaan (die niet over de kop gaat!!) en lopen het park verder door. Uiteraard nog even weer wat eten, dit keer Taco's. Erg lekker!! We bekijken de parade en lopen dan rustig aan weer naar de uitgang. Het is echt een prachtig park, waarvan ik zeker de helft nog niet heb beschreven, maar dan wordt het ook zo'n lang verhaal..

De vraag voor vandaag was natuurlijk weer: wat eten we vandaag?! Het idee is om naar een Mexicaans buffet te gaan, maar aangezien we al taco's hebben gehad maken we er Chinees van. Het is een buffet met vlees, salade en dessert. Kosten zijn 13 dollar, zo'n 10 euro, zeker niet duur maar ook niet echt geweldig. Maar goed, zoals Michel zegt: je moet het gewoon proberen, dat doet een hondje ook.

Morgen op naar het strand, 't wordt mooi weer en we zijn er klaar voor. Wel even een stuk rijden maar dan heb je ook een hagelwit strand met helder blauw water. En... misschien wel dolfijnen!

Rick Sunshine State

Jullie hadden een leuk dag zeg, fijn om te lezen als er zoveel plezier afstraalt. Dan begint de dag leuk in Nederland.

Ben benieuwd naar jullie stranddag en welk strand het wordt. Cocoa Beach of meer naar de westkust? Zoals Clearwater Beach.. we zullen zien..

pa en ma Wijhe

het zijn weer mooie plaatjes .Het lijkt wel of we de Donald Duck lezen.Alleen Oom Dagobert hebben we niet gezien.Veel plezier vandaag.Gaan we morgen naar Bay Watch kijken.

Christel en Emiel

Howdy folks,

I suggest that you have assimilated to living in the US of A. So I thought why not write a reaction in English, as this ought to be your native tongue by now.

Anyway, we like reading your stories time and again. The pictures you took are nice as well. It sure seems all of you are having a wonderful time over there.

Every day we read about your eating habits. There is one thing you need to know, though. As a result of the recent vulcano outburst in Iceland, US government have decided to introduce a FAT-tax concerning everyone flying. This means that people that are overweight will have to pay extra for their seat. Seems to us you'd all better take up a crash diet with salads and veges only!!! Or don't they sell those things over there ;))

Anyway, enjoy the rest of your stay, keep on writing these stories and return home safely.

Herman en Ceciel

hallo vakantiegangers,

We lezen elke dag jullie reisverhalen en vinden het erg interessant om jullie te volgen. Is de bungalow aangepast, want je weet Michel en Nathasja hoe reislustig wij zelf ook zijn. Veel plezier nog en het laatse nieuws: Schiphol is weer open voor de terugreis.
groeten ook van Arjen, Erwin en Leonie . doei
Herman en Ceciel